محمد کاظم انبارلویی در گفتوگو با فارس اظهارداشت: در تاریخ معاصر ما جریاناتی متاثر از به اصطلاح مدرنیته و فرهنگ و آموزههای غربی بودهاند که همواره در تقابل با تفکر اسلامی بودند؛ این رویارویی در نهضت تنباکو، نهضت مشروطه و ملیشدن صنعت نفت بارز و آشکار بود.
وی یادآور شد: در جریان مشروطه دو گروه دست به تحصن زدند؛ عدهای در حرم حضرت عبدالعظیم و عدهای دیگر نیز در سفارت انگلیس متحصن شدند بنابراین درگیری این طیفها موجب شد که حکومت دیکتاتوری رضاخان بیرون آید.
رئیس مرکز سیاسی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: تفکر برخاسته از مدرنیته یا غربگرایی در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مثلاً در جریان بنیصدر نمود داشت، شعار اصلی این تفکر، جدایی دین از سیاست و تجویز فرهنگ سکولاریسم است.
انبارلویی افزود: در اواخر قرن بیستم با فروپاشی شوروی و سقوط مارکسیسم، لیبرالها تنها رقیب خود را شکست خورده دیدند و در نتیجه ادعای پایان تاریخ و یکهتازی فکر لیبرالیسم به عنوان اندیشه مسلط بر نظام جهانی را دادند و در ایران نیز افراد و جریانهایی متاثر از تفکر لیبرالیسم شکل گرفت که در نتیجه مدرنیته همواره خود را در ایران توسط این اشخاص و گروهها باز تولید میکرد.
احزاب منحله و واژگان جامعه مدنی
وی با بیان اینکه تفکر لیبرالی در طول تاریخ انقلاب بارها با تفکر انقلاب اسلامی درگیر شده است، تصریح کرد: مجمع روحانیون مبارز، حزب منحله سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و حزب منحله مشارکت، در بعد از انقلاب و در دوران دوم خرداد کاندید باز تولید مدرنیسم و لیبرالیسم در ایران بودند که بعد از دوم خرداد ۷۶، واژگان برگرفته از این تفکر همچون آزادی، حقوق بشر و جامعه مدنی را در ادبیات سیاسی کشور وارد کردند.
سردبیر روزنامه رسالت ادعا کرد: نکته حائز اهمیت ظاهر عامهپسند این کلمات و شعارهای زیبا بود؛ اما در باطن اهداف دیگری را جستوجو میکرد، چراکه افرادی که قصد داشتند ریشههای دیانت، اسلام و اندیشههای امام خمینی (ره) را قطع کنند خود را پشت این شعارها پنهان کردند.
انبارلویی هدف اصلی همه این شعارها را سکولاریزه کردن جامعه اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی الهی بود و مردم بر اساس خواستههای کاملا مذهبی و ایدئولوژیک رژیم طاغوت را سرنگون کردند و بنیانگذار و رهبر آن ولی فقیه جامعالشرایط است.
جریان بی سر لیبرال
وی تصریح کرد: جریان شکل گرفته در دوم خرداد، به صراحت با اندیشههای ناب امام خمینی (ره)، روحانیت و دین به مخالفت و مبارزه پرداخت که در طول دوره به اصطلاح اصلاحات مکرر از سوی اعضا سازمان مجاهدین و حزب مشارکت تکرار شد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: جریان لیبرال موجود در کشور قبل از سال ۷۶ جنبشی بی سر بود بنابراین با توجه به گرایشهای فکری خاتمی به سراغ او رفتند و وی را برای رهبری جریان لیبرال انتخاب و کاندیدای ریاست جمهوری کرده و به این وسیله اقدام به یارگیری در داخل جریان انقلاب کردند.
رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: لیبرالیسم در مقابله با دین، آن چهره آشکار پست مارکسیستها را ندارد و سعی میکند ظواهر را تا حد امکان حفظ کند، لذا اصل دین را افیون نمیدانند، بلکه میگوید دین باید در حوزه فردی جاری باشد که همان سکولاریزهسازی جامعه اسلامی است.
خاتمی معاند است
وی با اشاره به شعار اولیه خاتمی که میگفت باید«معاند را به مخالف و مخالف به منتقد و منتقد را به موافق تبدیل کرد»، افزود: خود آقای خاتمی پس از گذر این مدت، از موافق به منتقد، از منتقد به مخالف و اکنون از مخالف به معاند تبدیل شده که اوج آن در فتنه ۸۸ مشاهده شد.
سردبیر روزنامه رسالت یادآور شد: در فتنه ۸۸ تمام ارزشهای اسلام و اصول انقلاب را زیر پا گذاشتند و امثال آقای خاتمی هم هیچگاه آنها را محکوم نکرد؛ سران فتنه رای مردم و نهادهای قانونی کشور همچون شورای بسیار مهم نگهبان را بدون هیچ دلیل محکمهپسندی زیر سوال بردند و در اصل علیه جمهوریت شورش کردند.
وی اعمال و کردار آقای خاتمی و دیگر سران جنبش سبز را در حال حاضر۱۸۰ درجه با شعارهای انقلاب اسلامی مغایر دانست و مدعی شد: آنها به اراذل اوباشی که در روز عاشورا به ساحت مقدس امام حسین (علیهالسلام) و عزاداران جسارت کردند لقب مردم خداجو دادند که موجب شد پرده از چهره واقعی بسیاری پائین آید.
این اصولگرای حامی دولت به اقدامات خشن حکومت در زیر پاگذاشتن موازین اسلامی و اخلاقی در عاشورا اشاره نکرد.
مقایسه سران جنبش سبز با شمر
رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه مدل ۸۸ خاتمی، موسوی و کروبی بسیار با گذشته آنها متفاوت است، خاطرنشان کرد: شخصیتی مثل شمر زمانی در رکاب امیرالمومنین علی (علیهالسلام) بود، اما در کربلا سر از تن امام سوم حضرت ابیعبدالله الحسین(علیهالسلام) جدا کرد؛ آنها کار را به جایی رساندند که افرادی چون اوباما و نتانیاهو و شیمون پرز دهان به ستایش آنها باز کردند و این در حالی است که سران فتنه از مرزبندی با دشمن خودداری کردند.
وی گفت: حوادث فتنه بزرگ ۸۸ موجب بصیرتدهی به خواص و عوام کشور شد؛ لذا بنا بر شاخص حضرت امام خمینی (ره) ملاک حال فعلی افراد است.
انبارلویی به تاکیدات رهبری مبنی بر روشن ساختن مرز با دشمن اشاره کرد و گفت: آنها به نصایح و رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب پشت پا زدند و این در حالی است که رهبر فرزانه انقلاب پدرانه به آنها مهلت بازگشت به راه حق را دادند.
وی با تاکید بر اینکه موضوع تقلب و احمدینژاد بهانهای بیش نبود، گفت: انجام کارهای بزرگ چون سهمیهبندی سوخت و قانون هدفمند کردن یارانهها بزرگترین دلیل داشتن جایگاه اجتماعی بسیار بالای دولت احمدی نژاد است و مردم با جان و دل با این دولت همکاری میکنند چراکه به این دولت و سیاستهای آن رای بالایی دادهاند.
مسئول مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی استقبال پرشور و گسترده مردم در سفرهای استانی ازاحمدی نژاد را نمونه آشکاری از داشتن پایگاه اجتماعی دولت دهم دانست و مدعی شد: در غیر این صورت محال بود که بتوان این برنامههای بسیار مهم و بزرگ را در کشور اجرا کرد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر